torstai 4. maaliskuuta 2010

Voih...

Aamulla paistanut aurinko hävisi jonnekin, mutta eilisen 11h työpäivän uuvuttamat silmäni kerkesivät jo tottua sen kullankeltaiseen valoon. Tuli ikävä kesää. Katsokaa nyt:

Tilasin Divaaniin pettyneenä Glorian kodin noin kuukausi sitten, ja nyt maksettuani ekan laskun sain tilaajalahjani; "Olohuoneet"-kirjan. Voi luoja!
 
Toi kirja on ku suoraan mun pään sisästä repäisty, kaikessa vaihtelevuudessaan se kuvaa juuri sitä tyylisuuntaa jota haluan täällä kotona noudatella.
Mitä mä tännekin haluaisin: 

 
1. Löhönurkkaus
Paikka jossa vois juoda viiniä isosta lasista ja nukkua päikkäreitä. Olen elätellyt toivoa riippumatosta sisällä (tai vähintään ulkona) jossa vois makoilla kesällä ja viettää siestaa. Katsotaan saisko sen viriteltyä jotenkin...

2. Rustiikkisia ja oikeastikin vanhoja huonekaluja, katseenvangitsijoita.

 3. Suuria määriä kamaa.
Marko vihaa kaikkea ylimääräistä rojua mitä kasaan takanreunalle, sohvapöydälle, vitriineihin ja keittiön tasoille. Mulla lähtee toi hamstraaminen vähän käsistä joskus.

4. Tunnelmallinen valaistus
Äiti on syyllinen mun valovihaan. Meillä ei koskaan saanut sytyttää olkkariin isoja valoja (kattolamppua), 
vaan meidän piti käydä napsauttelemassa päälle miljoona pientä pöytälamppua jotka oli ripoteltu ympäri huonetta. 
Nyt omassa talossani huomaan tekeväni samaa. 
Marko ei ymmärrä.

 
5. Väririkkaita ja ylellisiä materiaaleja tekstiileissä
Toi syvä punainen samettipeite on jotain niin mieletöntä.

6. Paljon viherkasveja.

 
7. Kontrasteja. 
Kuvan ideaa tullaan hyödyntämään tietokonehuoneen sisustuksessa. Se näyttää muuten tältä:



Nyt mun on valmistauduttava töihin. Blaah.

H&K
Milka the sisustaja (kuinkakohan monetta kertaa toiki?)

Ei kommentteja: